Prevenția este cheia păstrării sănătății

Prevenția este cheia păstrării sănătății

Deși probabil consideri că este necesar să mergi la doctor pentru un consult sau teste doar în cazul în care ai simptome sau nu te simți bine, adevărul este altul. Prevenția salvează vieți!

Odată cu înaintarea în vârstă, crește posibilitatea apariției unor patologii diverse. Stilul de viață și predispoziția genetică (diabet, boli cardiace, cancer etc.) sunt factori importanți în determinarea afecțiunilor care te pot afecta în timp. Prin prevenție poți detectarea precoce aceste riscuri.
În urma realizării unui check-up complet, poți afla toate detaliile legate de starea ta de sănătate. În plus, poți primi recomandări pentru menținerea sănătății sau corecta anumiți factori negativi, iar dacă este cazul, vei primi tratamentul afecțiunilor descoperite.

Programele de check-up sunt predefinite, împărțite în funcție de necesitățile tuturor categoriilor de vârstă, sex, patologii existente etc.

Pentru fiecare tip de program există posibilitatea extinderii ariei de examinare în funcție de necesități.

Un pachet de check-up medical de bază conține:

  • consultație realizată de către un medic specialist;
  • consult cardiologie: EKG, ecocardiografie;
  • consult ginecologic + examen Papanicolaou (citologie vaginală) sau urologie pentru barbați;
  • consult stomatologic;
  • consult nutriționist + analiza compoziției corpului;
  • imagistică: ecografie totală abdominală, radiografie pulmonară, ecografie mamară, mamografie;
  • analize de laborator.

În funcție de dorințele dvs sau în baza simptomelor resimțite, puteți completa programul de bază cu investigații țintite/specifice de organ.
De asemenea, în baza istoricului dvs. vă putem personaliza cel mai potrivit pachet de servicii.
Fiecare pachet conține gratuit: transfer aeroport-hotel-clinică și translator pe toată durata programului.

Tu când ai făcut ultima oară un control anual complet al stării de sănătate?

Contactează-ne pentru a discuta și elabora planul individual de check-up la unul din numerele de telefon: +40722 35 88 55 și +40726 65 22 27 .

Recomandări pentru diabetici, în perioada Sărbătorilor Pascale

Sărbătorile Pascale pot fi o piatră de încercare pentru persoanele care suferă de diabet zaharat. Familia se strânge în jurul mesei bogate, iar tentațile culinare, printre care un loc important îl au dulciurile, sunt greu de controlat.

Deși este extrem de important să aveți o alimentație sănătoasă, conform recomandărilor medicului dvs diabetolog, cu puțină atenție, vă puteți bucura de această perioadă fără probleme.

Iată câteva recomandări de la Clinica Ensar Duman, pentru a vă bucura de masa de Paște dacă sunteți diabetic:

Cheia stă în moderație și porții mici!

     În felul acesta vă puteți bucura de puțin din toate bunătățile. Cantitatea de mâncare consumată este deseori mai importantă decât alimentele în sine. Chiar și alimentele premise, dacă sunt consumate în exces, pot produce dezechilibre cu consecințe negative pentru starea dumneavoastră de sănătate.

Fiți creativi!

  • Adaptați meniul mesei/meselor de Paște cu o variantă sănătoasă și potrivită pentru dvs.
  • Alegeți rețete cu ingrediente sănătoase, care vă permit să vă bucuratț de preparate tradiționale fără teama exceselor.
  • Înlocuiți zahărul cu îndulcitor din ștevie
  • Alegeți ciocolată neagră în locul celei cu lapte sau albe. Ciocolata neagră conține mai multă cacao, bogată în antioxidanți, mai puține zaharuri, fiind o opțiune mai sănătoasă.
  • Înlocuiți făina albă cu făină integrală sau de migdale, orezul alb cu orezul brun. Înlocuiți smântâna cu un iaurt degresat cremos, alegeți brânzeturi cu conținut redus de sare și grăsimi.

Mâncați conștient și savurați mâncarea

  • Fiți conștient mereu de ceea ce mâncați. Pentru a evita excesele, nu consumați alimente în fața televizorului sau computerului sau uitându-vă la telefon. Optați pentru porții mici, consumate lent și savurate pentru a avea o senzație de sațietate de durată.
  • Evitați mâncatul inconștient și gustările frecvente, acestea pot produce dezechilibre dacă nu sunt monitorizate. Chiar dacă gătiți sau ajutați la gătit, evitați să gustați compozițiile preparatelor, în special cele dulci.

Calitate, nu cantitate!

  • Alegeți cu atenție alimentele. Mesele de Paște sunt bogate și oferă o mare varietate de preparate. Persoanele cu diabet știu care sunt alimentele interzise și le pot evita. Alegeți în locul lor alimente sănătoase și cu indice glicemic mic.
  • Persoanele cu diabet ar trebui să se concentreze, de Sărbători, pe urmarea unui regim alimentar echilibrat, bazat pe surse bogate de fibre și carbohidrați complecși (cum ar fi fructele, legumele, cerealele integrale, leguminoasele și produsele lactate degresate).
  • Bucurați-vă de primăvara și folosți cât mai multe legume proaspete și verzi la prepararea specialităților pentru masa de Paste.

Planificați atent mesele

Planificați mesele și gustările pe parcursul întregii zile, astfel încât să nu rămâneți nemâncat o perioadă lungă de timp. Evitați astfel scăderea glicemiei și excesele produse de foame.

Tineți foamea sub control

Mesele regulate și echilibrate ce conțin carbohidrați de calitate bogați în fibre și cu index glicemic redus, proteine și multe legume vă vor ajuta să controlați senzația de foame. Astfel, veți fi mai greu supus tentațiilor și exceselor.

Consumați cât mai puține dulciuri

În mod normal, diabeticii trebuie să evite pe cât pot consumul de dulciuri. Acesta trebuie redus la cantități mici și doar la pacienții cu un control glicemic bun.

Dacă alegeți să consumați un aliment dulce, este indicat să așteptați aproximativ 1-2 ore după masa principală și să îl consumați ca pe o gustare, cu condiția ca desertul să nu fie foarte dulce, iar cantitatea să fie mică.

Consultați-vă medicul pentru a vă asigura ce alimente sunt premise în cazul dvs și în ce cantitate!

Consumul moderat de alcool

  • În mod normal, pacienții cu diabet nu au voie să consume alcool, acesta fiind pe lista alimentelor interzise. În afară de modificarea nivelului glicemiei, alcoolul poate interfera și cu metabolizarea medicamentelor antidiabetice și le pot scădea eficiența.
  • Dacă acest lucru nu este posibil, consumați o cantitate foarte mică de vin sau bere light, fără alcool.

Hidratați-vă suficient

  • Asigurați-vă că beți suficientă apă în fiecare zi.
  • Apa este cea mai sănătoasă variantă de hidratare a organismului.
  • Pe lângă apă, ceaiurile fără zahăr pot fi consummate și astfel veți beneficia de proprietățile plantelor folosite.

Evitați pe cât posibil băuturile carbogazoase sau sucurile din comerț, acestea conțin o cantitate foarte mare de zahăr.

 

Nu uitați de mișcare!

  • Nu uitați cât de importantă este activitatea fizică și faceți mișcare cu orice ocazie, în special când adăugați calorii în plus, la mesele de Sărbători.
  • Mersul simplu sau orice tip de sport sunt foarte benefice diabeticilor și contribuie în mod direct la reglarea glicemiei, consumul excesului de calorii și menținerea unei stări generale bune. Încercați să introduceți în programul dvs zilnic minim 30 de minute de mers.

Monitorizați-vă frecvent glicemia!

  • Controlați constant nivelul glicemiei dvs și adaptați tratamentul la valorile acesteia.
  • Asigurați-vă că aveți teste suficiente pentru glucometru și medicația necesara pentru această perioadă.

O monitorizare mai frecventă, în această perioadă, vă  va ajuta să evitați excesele alimentare și să preveniți situații periculoase pentru sănătatea dvs.

 

Respectați dieta recomandata de medic

  • Consultați-vă medicul curant în legatură cu ajustarea tratamentului, în cazul în care măriți aportul de carbohidrati în această perioadă.
  • Respectați în primul rând indicațiile medicului dvs în legatură cu dieta ce trebuie urmată.
  • Nu uitați că un exces alimentar este resimțit imediat de un diabetic și îi poate pune sănătatea în pericol.
  • Chiar și de Sărbători, un diabetic trebuie să respecte planul alimentar, la fel ca și în restul anului.

 

Sărbători fericite!

5 ponturi, de la Clinica Ensar Duman, de activare a sistemului limfatic

 

Suferi de retenție de apă? Te dor încheieturile, te simți obosită și gleznele tale sunt umflate? Este posibil ca sistemul tău limfatic să nu funcționeze la parametrii normali.

Dacă nu ai un diagnostic medical, principala cauză ar putea fi inactivitatea din această perioadă. Atenție! Blocarea sistemului limfatic poate duce la boli grave și favorizează apariția cancerului.

Sistemul limfatic face parte din sistemul circulator și asigură schimbul de substanțe între sânge și țesuturi. El este acel “gardian” al sistemul imunitar care contribuie la apărarea organismului în lupta sa cu diferiți viruși.

În această perioadă de inactivitate, misiunea sistemului limfatic poate fi îngreunată de mai mulți factori, printre care sedentarismul, stresul constant și statul prea mult pe scaun/canapea.
Vestea bună este că îți poți ajuta sistemul limfatic chiar și fără să ieși din casă.

Clinica Ensar Duman îți prezintă 5 metode simple și la îndemâna oricui de deblocare a sistemului limfatic:

  1. Redu cât de mulți poți perioada în care stai pe scaun sau pe canapea. Fă-ți obiceiul să stai în picioare sau să te plimbi prin casă atunci când vorbești la telefon. La fiecare oră, ridică-te de pe scaun și mergi măcar câteva minute prin casă.
  2. Cea mai eficientă modalitate de activare a sistemului limfatic este săritul. Poți sări coarda, în casă sau în grădină, câteva minute în fiecare zi. Poți realiza serii de sărituri până când rezistența ta va crește.

Dacă ai grădină și o trambulină, pe care o folosea doar copilul tău, este timpul să o împărțiți.
Benefic este și alergatul pe loc, acasă.

  1. Hidratează-te corespunzător. Sistemul limfatic este compus în principal din apă și o hidratare corectă va duce la buna sa funcționare. Apa trebuie să fie plată, nu minerală. O poți pune într-un recipient gradat, ca să știi câtă consumi, iar în ea poți adăuga cuișoare (de seara pentru a doua zi) sau zeamă de lămâie.
  1. Obișnuiește-te să stai câteva minute pe zi cu picioarele ridicate pe perete și restul corpului întins pe podea.
  1. Masajul limfatic este și el foarte eficient în eliberarea toxinelor și a congestiei limfatice. Toate mișcările se realizează de jos în sus, de la încheieturile picioarelor sau cele ale mâinilor spre inimă.

#staiacasă și menține-ți sănătatea!