Recomandări pentru diabetici, în perioada Sărbătorilor Pascale

Sărbătorile Pascale pot fi o piatră de încercare pentru persoanele care suferă de diabet zaharat. Familia se strânge în jurul mesei bogate, iar tentațile culinare, printre care un loc important îl au dulciurile, sunt greu de controlat.

Deși este extrem de important să aveți o alimentație sănătoasă, conform recomandărilor medicului dvs diabetolog, cu puțină atenție, vă puteți bucura de această perioadă fără probleme.

Iată câteva recomandări de la Clinica Ensar Duman, pentru a vă bucura de masa de Paște dacă sunteți diabetic:

Cheia stă în moderație și porții mici!

     În felul acesta vă puteți bucura de puțin din toate bunătățile. Cantitatea de mâncare consumată este deseori mai importantă decât alimentele în sine. Chiar și alimentele premise, dacă sunt consumate în exces, pot produce dezechilibre cu consecințe negative pentru starea dumneavoastră de sănătate.

Fiți creativi!

  • Adaptați meniul mesei/meselor de Paște cu o variantă sănătoasă și potrivită pentru dvs.
  • Alegeți rețete cu ingrediente sănătoase, care vă permit să vă bucuratț de preparate tradiționale fără teama exceselor.
  • Înlocuiți zahărul cu îndulcitor din ștevie
  • Alegeți ciocolată neagră în locul celei cu lapte sau albe. Ciocolata neagră conține mai multă cacao, bogată în antioxidanți, mai puține zaharuri, fiind o opțiune mai sănătoasă.
  • Înlocuiți făina albă cu făină integrală sau de migdale, orezul alb cu orezul brun. Înlocuiți smântâna cu un iaurt degresat cremos, alegeți brânzeturi cu conținut redus de sare și grăsimi.

Mâncați conștient și savurați mâncarea

  • Fiți conștient mereu de ceea ce mâncați. Pentru a evita excesele, nu consumați alimente în fața televizorului sau computerului sau uitându-vă la telefon. Optați pentru porții mici, consumate lent și savurate pentru a avea o senzație de sațietate de durată.
  • Evitați mâncatul inconștient și gustările frecvente, acestea pot produce dezechilibre dacă nu sunt monitorizate. Chiar dacă gătiți sau ajutați la gătit, evitați să gustați compozițiile preparatelor, în special cele dulci.

Calitate, nu cantitate!

  • Alegeți cu atenție alimentele. Mesele de Paște sunt bogate și oferă o mare varietate de preparate. Persoanele cu diabet știu care sunt alimentele interzise și le pot evita. Alegeți în locul lor alimente sănătoase și cu indice glicemic mic.
  • Persoanele cu diabet ar trebui să se concentreze, de Sărbători, pe urmarea unui regim alimentar echilibrat, bazat pe surse bogate de fibre și carbohidrați complecși (cum ar fi fructele, legumele, cerealele integrale, leguminoasele și produsele lactate degresate).
  • Bucurați-vă de primăvara și folosți cât mai multe legume proaspete și verzi la prepararea specialităților pentru masa de Paste.

Planificați atent mesele

Planificați mesele și gustările pe parcursul întregii zile, astfel încât să nu rămâneți nemâncat o perioadă lungă de timp. Evitați astfel scăderea glicemiei și excesele produse de foame.

Tineți foamea sub control

Mesele regulate și echilibrate ce conțin carbohidrați de calitate bogați în fibre și cu index glicemic redus, proteine și multe legume vă vor ajuta să controlați senzația de foame. Astfel, veți fi mai greu supus tentațiilor și exceselor.

Consumați cât mai puține dulciuri

În mod normal, diabeticii trebuie să evite pe cât pot consumul de dulciuri. Acesta trebuie redus la cantități mici și doar la pacienții cu un control glicemic bun.

Dacă alegeți să consumați un aliment dulce, este indicat să așteptați aproximativ 1-2 ore după masa principală și să îl consumați ca pe o gustare, cu condiția ca desertul să nu fie foarte dulce, iar cantitatea să fie mică.

Consultați-vă medicul pentru a vă asigura ce alimente sunt premise în cazul dvs și în ce cantitate!

Consumul moderat de alcool

  • În mod normal, pacienții cu diabet nu au voie să consume alcool, acesta fiind pe lista alimentelor interzise. În afară de modificarea nivelului glicemiei, alcoolul poate interfera și cu metabolizarea medicamentelor antidiabetice și le pot scădea eficiența.
  • Dacă acest lucru nu este posibil, consumați o cantitate foarte mică de vin sau bere light, fără alcool.

Hidratați-vă suficient

  • Asigurați-vă că beți suficientă apă în fiecare zi.
  • Apa este cea mai sănătoasă variantă de hidratare a organismului.
  • Pe lângă apă, ceaiurile fără zahăr pot fi consummate și astfel veți beneficia de proprietățile plantelor folosite.

Evitați pe cât posibil băuturile carbogazoase sau sucurile din comerț, acestea conțin o cantitate foarte mare de zahăr.

 

Nu uitați de mișcare!

  • Nu uitați cât de importantă este activitatea fizică și faceți mișcare cu orice ocazie, în special când adăugați calorii în plus, la mesele de Sărbători.
  • Mersul simplu sau orice tip de sport sunt foarte benefice diabeticilor și contribuie în mod direct la reglarea glicemiei, consumul excesului de calorii și menținerea unei stări generale bune. Încercați să introduceți în programul dvs zilnic minim 30 de minute de mers.

Monitorizați-vă frecvent glicemia!

  • Controlați constant nivelul glicemiei dvs și adaptați tratamentul la valorile acesteia.
  • Asigurați-vă că aveți teste suficiente pentru glucometru și medicația necesara pentru această perioadă.

O monitorizare mai frecventă, în această perioadă, vă  va ajuta să evitați excesele alimentare și să preveniți situații periculoase pentru sănătatea dvs.

 

Respectați dieta recomandata de medic

  • Consultați-vă medicul curant în legatură cu ajustarea tratamentului, în cazul în care măriți aportul de carbohidrati în această perioadă.
  • Respectați în primul rând indicațiile medicului dvs în legatură cu dieta ce trebuie urmată.
  • Nu uitați că un exces alimentar este resimțit imediat de un diabetic și îi poate pune sănătatea în pericol.
  • Chiar și de Sărbători, un diabetic trebuie să respecte planul alimentar, la fel ca și în restul anului.

 

Sărbători fericite!